Съветниците от Демократична България внесоха в Общинския съвет на Пловдив питане до кмета Здравко Димитров за приходите и разходите на Синята зона в града за изминалите две години. Ето целия документ:
ДО: Здравко Димитров, кмет на град Пловдив
ЧРЕЗ: Председателя на Общински съвет – Пловдив
ОТ: Общинските съветници от ППГОС “Демократична България – Обединение”: Веселина Александрова, Йордан Иванов, Добромира Костова и Веселка Христамян
ОТНОСНО: Приходи от Синя зона и капиталови разходи за облекчаване на трафика
ПРАВНО ОСНОВАНИЕ: На основание на чл. 17, т. 5, чл. 80, ал. 1 и ал. 2, от Правилника за организация и дейностите на Пловдивски Общински съвет и чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА.
Уважаеми господин Кмет,
Разширяването на обхвата на Синя зона в града и увеличаването на времевия диапазон на действието й поставят въпроси относно намеренията на Община Пловдив да осъществява политики по контролиране количеството на автомобилния трафик и стимулиране на алтернативния на автомобилния транспорт. Публичността на информация в тази насока е ключова за исканата от пловдивчани отчетност.
Ето защо поставяме следните въпроси:
- Какъв е размерът на постъпленията от таксите за паркиране в Синя зона за 2019 г. и 2020 г., разпределени по източник:
- 1 продажби на талони за паркиране от служители на ОП Паркиране и репатриране;
- 2 продажби на талони за паркиране от паркинг автомати;
- 3 постъпления от SMS на номер 1332?
- 4 приходи от пропуски за платено преференциално паркиране за живущи в обхвата на Синя зона по реда на чл. 17 от НАРЕДБА за организацията на движението и паркирането на територията на община Пловдив (НОДПТОП)
- 5 приходи от разрешенията в режим „Служебен абонамент“ по реда на чл. 18 от НОДПТОП.
- Какъв е размерът на средната брутна месечна заплата на служителите на ОП Паркиране и репатриране, наети за осъществяване продажби на талони за паркиране и какъв е броят на наетите на тази длъжност? Въпросът е отново за двете години – 2019 и 2020.
- Какъв е размерът на прихода за бюджета от един SMS след отчислението към съответния мобилен оператор?
- Какви капиталови разходи са извършени за какви инфраструктурни обекти с цел подобряване условията за паркиране, за стимулиране на транспорт, алтернативен на автомобилния (пешеходен, велосипеден, градски транспорт) и за намаляване на автомобилния трафик – изразено в размер на инвестицията за всеки от обектите?
Очакваме отговор на въпросите в законов срок и в писмена форма.
С уважение: